Czego naprawdę oczekują klienci od lekarza medycyny estetycznej
Przy tak wielu praktykach medycyny estetycznej, czasami może się wydawać, że to wyzwanie, aby stać się widocznym, nawet jeśli wiesz, że jesteś wykwalifikowany i zdolny do wykonywania niesamowitej pracy. Klienci mogą mieć również trudności z określeniem, kogo powinni wybrać do wykonywania zabiegów. Ale używanie odpowiednich narzędzi i posiadanie właściwego sposobu myślenia może odegrać istotną rolę w zapewnieniu klientom tego, czego chcą. Czego więc klienci naprawdę szukają u lekarza medycyny estetycznej?
Kogoś, komu mogą zaufać
Spójrzmy prawdzie w oczy, jeśli klient oddaje swoją skórę i najbardziej widoczną część ciała - twarz - w Twoje ręce, chce być w stanie Ci zaufać. I kiedy mówię zaufanie, mam na myśli naprawdę być w stanie zaufać, że jesteś tym, za kogo się podajesz, masz odpowiednie referencje, aby być w stanie leczyć ich skutecznie, i wiesz, co robić i weźmiesz odpowiedzialność na wypadek, gdyby coś poszło nie tak podczas ichleczenia.
Zaufanie jest oczywiście czymś, co można zbudować z biegiem czasu pomiędzy klientem a lekarzem, ale jak w przypadku każdej relacji, pewien poziom musi być widoczny od samego początku - a konsultacja jest idealnym miejscem, aby to zademonstrować.
Pokazanie, że naprawdę zależy Ci na kliencie i jego dobrym samopoczuciu, a nie tylko na sprzedaży jak największej ilości produktów, aby zdobyć więcej pieniędzy, jest niezbędne. Klienci nie chcą, aby wskazywano im "wady", o których nigdy nawet nie pomyśleli, że mogą stanowić problem. Może to wywołać niepotrzebną niepewność.
Doświadczenie i wiedza
Oczywiste jest, że lekarze medycyny estetycznej muszą posiadać kwalifikacje medyczne, aby naprawdę rozumieć anatomię. Ale aby naprawdę pozostać na szczycie swojej gry jako niesamowity lekarz medycyny estetycznej, konieczne jest również, aby kontynuować naukę - i nadal wchłaniać jak najwięcej informacji.
Łatwo jest popaść w samozadowolenie w każdej pracy, ale w estetyce najważniejsze jest, aby być na bieżąco z najnowszymi technikami, zabiegami i produktami. Nie oznacza to, że musisz stosować je wszystkie w swojej klinice, ale wiedza, jak z nich korzystać, jest bardzo ważna. W tym biznesie zawsze jest coś nowego do nauczenia się i, podobnie jak w medycynie, rzeczy ciągle się zmieniają i ewoluują.
Tak więc, zarezerwuj sobie miejsce na kursach, sprawdź zasoby CPD i weź udział w tak wielu istotnych konferencjach, jak to tylko możliwe, aby upewnić się, że jesteś na bieżąco z estetyką. W ten sposób będziesz w stanie wygodnie odpowiadać na pytania klientów i udzielać najlepszych porad, bez względu na wszystko.
Możliwość rezerwacji online
Jako praktyk, bez wątpienia otrzymujesz niezliczoną ilość wiadomości na co dzień, a ja zgaduję, że te wiadomości są na wielu platformach - co może być stresujące i może łatwo doprowadzić do tego, że nie zdążysz i zapomnisz kogoś zarezerwować. Nieustannie pracujesz - jeśli nie bezpośrednio w klinice, to w domu, przyjmując rezerwacje i odpowiadając na pytania.
Chodzi o to, że klienci nie zawsze są wolni w godzinach otwarcia, aby zarezerwować następną wizytę lub dowiedzieć się o swoich usługach, dlatego narzędzie do rezerwacji, takie jak Glowday - które pozwala istniejącym i nowym klientom znaleźć cię, zobaczyć twoją dostępność i dowiedzieć się więcej o wspaniałych usługach, które oferujesz - jest koniecznością.
Ktoś, kto powie "nie"
Żyjemy w świecie, w którym rządzi reality TV i media społecznościowe, i łatwo jest młodym mężczyznom i kobietom dać się omotać idei, że powinni wyglądać jak ludzie, których widzą na swoich ekranach, lub powinni podążać za trendami, które widzą na Instagramie. Ale dobry lekarz medycyny estetycznej - taki, który naprawdę troszczy się o swoich klientów, a nie tylko o pieniądze - powie "nie", kiedy będzie to konieczne. Tak, może to sprawić, że klient będzie chwilowo zdenerwowany, i tak, może pójść gdzie indziej, ale jego dobre samopoczucie i Twoja integralność są na linii, jeśli walczysz, aby znaleźć równowagę między subtelnym wzmocnieniem i przesadą.
Przy tak wielu osobach cierpiących obecnie na zaburzenia dysmorficzne ciała (BDD), konsultacja jest idealnym miejscem do oceny, czy ktoś rzeczywiście wymaga zabiegu, o który prosi. Nigdy nie jest miło powiedzieć komuś "nie", kiedy jest naprawdę zdeterminowany - zwłaszcza jeśli nie jest zadowolony z tego, jak wygląda - ale jeśli chodzi o zdrowie, to o wiele lepiej, aby czuł się tymczasowo rozczarowany, niż pewnego dnia spojrzeć w lustro i być pełnym żalu. Na dłuższą metę będą Ci wdzięczni, że powiedziałeś "nie".
Ktoś, kto jest odpowiednio ubezpieczony
Jak wspomniałem wcześniej, rzeczy mogą - i czasami tak się dzieje - pójść źle. I jeśli jesteś medycznie wykwalifikowanych do radzenia sobie z problemami, to jest wielki. Jednakże, trzeba również mieć odpowiednie ubezpieczenie, aby pokryć cię w przypadku, że roszczenie jest wniesiona przeciwko tobie. Więcej o tym, jakiego rodzaju pokrycia potrzebujesz, możesz przeczytać w tym przydatnym artykule. Posiadanie odpowiedniego ubezpieczenia estetycznego pozwoli również uspokoić umysły klientów, dając im jeszcze więcej powodów, aby Ci zaufać.
Przyjaciel
Ok, więc wszystkie powyższe punkty są niezbędne dla wspaniałej relacji klient-praktykant, ale jest jeszcze jedna rzecz, która może odgrywać ogromną rolę w tym, czego szukają klienci. Przyjaźń. Nie oznacza to wysyłania im wiadomości każdego wieczoru lub wychodzenia na drinka w sobotnią noc, ale po prostu bycie tam jako ktoś, z kim można porozmawiać. Pewność siebie jest ogromnym czynnikiem dla wielu osób poszukujących zabiegów estetycznych. Mogły one stracić pewność siebie z powodu pewnej cechy, która im przeszkadza, problemów skórnych lub oznak starzenia się. A posiadanie kogoś, komu mogą się zwierzyć z tych i innych problemów, jest bardzo ważne.